Tehnički pregled

PON-PET 07:00-19:00
SUB 07:00-12:00
Broj telefona: 035/361-653
Fax: 035/362-284
Mobitel: 098/308-775
e-mail: h038.nova.gradiska@tehnicki.hr

Tehnički pregled vozila obavlja se temeljem Zakona o sigurnosti prometa na cestama i Pravilnika o tehničkim pregledima vozila, a u svrhu provjere tehničke ispravnosti i ekološke podobnosti vozila.
Tehnički pregled obavezan je za sva motorna vozila i priključna vozila osim radnih strojeva.

Prije dolaska na tehnički pregled potrebno je:

  • Provjerite imate li u svu potrebnu opremu u vozilu – kutiju za prvu pomoć, trokut, rezervne žarulje i reflektirajući prsluk i protupožarni aparat ukoliko je vlasnik vozila pravna osoba (ako je leasing vlasnik vozila također je potreban vatrogasni aparat).
  • Napravite kontrolni pregled vozila – provjerite svjetla i signalizaciju, motor i kočnice.
    Članovi Hrvatskog autokluba/Auto kluba Nova Gradiška jednom godišnje mogu besplatno dovesti vozilo na kontrolni pregled vozila što podrazumijeva jednu provjeru ispravnosti rada motora te jedna kontrola i podešavanje svjetala.

Potrebni dokumenti za tehnički pregled i registraciju:

Fizičke osobe:

  • Prometna dozvola
  • Osobna iskaznica ili putovnica vlasnika ili Punomoć

*Obrazac Punomoći možete preuzeti ovdje u PDF formatu

Pravne osobe:

  • Prometna dozvola
  • Osobna iskaznica ili putovnica
  • Ukoliko postoji razlog za promjenu starog obrasca prometne dozvole potrebno je ponijeti i knjižicu vozila (promjena vlasništva, odjava vozila, popunjenost prometne dozvole)
  • Ovlaštenje (punomoć) za obavljanje produženja važenja prometne dozvole

Prilikom prijave tehničkog pregleda referent ispisuje Kontrolni list kojega daje nadzorniku tehničke ispravnosti vozila.

Identifikacija i pregled unutrašnjosti vozila

Kod identifikacije vozila nadzornik uspoređuje podatke iz prometnih dokumenata pregledom VIN oznake i registracijske pločice. Nakon toga provjerava opće stanje vozila, uspoređuje tehničke karakteristike guma na vozilu i u prometnoj dozvoli, pregledava staklene površine, sigurnosne pojaseve, opremu vozila (kutija prve pomoći, sigurnosni trokut, rezervne žaruljice) itd.

Kontrola kočnica

Nadzornik se prilikom kontrole kočnica navozi na uređaj za ispitivanje kočnica vozila i ispituje kočionu silu na prednjoj i zadnjoj osovini i kočionu silu pomoćne kočnice. Ukupni koeficijent sile kočenja radne kočnice za osobna vozila ne smije biti manji od 50%, a pomoćne kočnice 20%. Razlika sila kočenja za radnu kočnicu na kotačima iste osovine ne smije biti veća od 25%, a za pomoćnu kočnicu 30%. Nejednakost sile kočenja na jednom kotaču ne smije biti veća od 20%. Sva odstupanja od ovih normi značilo bi pad na tehničkom pregledu i opasnost na cesti.

Pregled vozila na kanalu

Na kanalu nadzornik pregledava cijeli donji postroj, koroziju, ispušni sustav, prijenosni mehanizam, unutrašnju stranu guma itd.

Eko test

Kod ispitivanja ispušnih plinova motornih vozila, nadzornik se koristi analizatorom plinova, pomoću kojeg ispituje udio štetnih plinova (tvari) u ispuhu vozila. Eko- testu podliježu vozila s benzinskim motorima koja su proizvedena nakon 1970. te vozila s dizel motorima proizvedena nakon 1980.
Vozila s ugrađenom plinskom instalacijom ne podliježu Eko-testu.

Pregled kočione tekućine

Nadzornik koristi indikator točke isparivanja tekućine za kočenje, kontrolira zakonski propisanu minimalnu temperaturu točke isparivanja od 155°C.

Pregled svjetala

Pregledava se intenzitet i usmjerenost svjetala uređajem pod nazivom regloskop. Na svakom vozilu je točno određen postotak nagiba svjetala od strane proizvođača koji se uglavnom kreće u rasponu od 1% do 1,3%, što je u pravilu označeno na plastičnom nosaču ili na naljepnici u motornom prostoru.

Ispisivanje zapisnika

Na završetku tehničkog pregleda nadzornik donosi završnu ocjenu tehničke ispravnosti vozila i sve rezultate unosi u program za automatsku obradu podataka. Nakon toga ispisuje zapisnik o tehničkom pregledu i sve pojedinosti koje nadzornik usmeno objašnjava vlasniku vozila.

U slučaju da je vozilo tehnički ispravno ispunjen je uvjet za registraciju vozila.
Rezultate tehničkog pregleda možete provjeriti na stranicama Centra za vozila Hrvatske

Vrste tehničkog pregleda

Redovni tehnički pregled vozila

Uvjet za produljenje važenja prometne dozvole je utvrđivanje tehničke ispravnosti na redovnom tehničkom pregledu.
Različite vrste vozila podliježu redovnom tehničkom pregledu u različitim periodima:

Nova vozila2 godine (24 mjeseca) nakon obavljenog prvog tehničkog pregleda vozila, a zatim svakih 12 mjeseci
Rabljena vozilaSvakih 12 mjeseci
Lake prikoliceNakon prvog tehničkog pregleda, svakih 36 mjeseci
Radni strojeviNe podliježu tehničkim pregledima

*Novim vozilima se smatraju vozila koja nisu registrirana, nisu bila u prometu i nisu starija od jedne godine (12 mjeseci), a odnosi se na motorna i priključna vozila najveće dopuštene mase veće od 3500kg, nova motorna vozila za prijevoz osoba koja osim sjedala za vozača, imaju više od osam sjedala, nova vozila hitne medicinske pomoći i nova vozila za taksi prijevoz bez obzira da li su nova ili rabljena: svakih 12 mjeseci.

Preventivni tehnički pregled vozila

Preventivnim tehničkim pregledima podliježu jače eksploatirane grupe vozila u periodima koji ovise o njihovoj starosti.
Grupe vozila koje podliježu, su:

  • Vozila koja se daju u najam (rent a car)
  • Vozila kojima se obavlja osposobljavanje kandidata za vozače (auto škole)
  • Vozila kojima se obavlja taksi prijevoz
  • Vozila hitne medicinske pomoći
  • Autobusi
  • Teretna i priključna vozila za prijevoz opasnih stvari
  • Teretna i priključna vozila čija najveća dopuštena masa prelazi 7.500 kg

Periodi u kojima navedena vozila moraju dolaziti na preventivne preglede su:

  • Vozila koja su bila na popravku sklopova i uređaja bitnih za sigurnost u prometu (npr. Nakon prometne nesreće ili u elementarnoj nepogodi u kojoj je vozilo oštećeno).
  • Vozila koja su podvrgnuta preinakama gdje su izvršene razne radnje prepravka unutarnjih ili vanjskih dijelova vozila (vozila više nisu standardna).
  • Vozila isključena iz prometa od nadležne osobe (policije) te su upućena na izvanredni tehnički pregled.

Izvanredni tehnički pregled vozila

Izvanredni tehnički pregled je postupak koji je predviđen za situacije kada vlasnik želi podvrgnuti svoje vozilo tehničkom pregledu bilo kada u toku eksploatacije vozila ili za situacije u kojima je propisima predviđen kao obavezan:

  • Vozila koja su bila na popravku sklopova i uređaja bitnih za sigurnost u prometu (npr. Nakon prometne nesreće ili u elementarnoj nepogodi u kojoj je vozilo oštećeno).
  • Vozila koja su podvrgnuta preinakama gdje su izvršene razne radnje prepravka unutarnjih ili vanjskih dijelova vozila (vozila više nisu standardna).
  • Vozila isključena iz prometa od nadležne osobe (policije) te su upućena na izvanredni tehnički pregled.